Levering en transport van radiatoren uitgelegd

Wat kunnen jullie ons vertellen over de levering en transport van de radiatoren en appendages uit mijn bestelling? Vaak krijgen wij verschillende vragen rondom de levering en transport van een bestelling. Wanneer wordt er geleverd? Ontvang ik een track en trace code? Kan ik een half uurtje van tevoren gebeld worden? Om antwoord te geven op de meest voorkomende vragen rondom dit onderwerp hebben wij deze blog geschreven. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Kan ik een gewenste leverdatum aangeven bij mijn order?

Ja, sterker nog, bij het plaatsen van een order moet je zelfs een gewenste leverdatum aangeven. Voor artikelen die uit voorraad geleverd kunnen worden kunnen wij voor 95% (let op: we kunnen nooit 100% garantie geven op een leverdatum) garanderen dat jouw levering ook daadwerkelijk op deze datum zal plaatsvinden. Op de ochtend van levering ontvang je dan van ons een mail met daarin het verwacht levertijdstip die dag. Voor artikelen die niet uit voorraad geleverd worden is de gewenste leverdatum slechts een streefdatum. Dit komt omdat deze radiatoren nog geproduceerd moeten worden. Hierdoor is de exacte leverdatum sterk afhankelijk van diverse factoren (o/a productiecapaciteit en seizoensdrukte spelen een voorname rol) waar wij geen invloed op hebben.

Levering en transport van artikelen die niet uit voorraad geleverd worden.

Wij proberen uiteraard om alle leveringen zoveel mogelijk af te stemmen op de opgegeven voorkeursdatum. Wij kunnen echter niet garanderen dat de daadwerkelijke levering ook plaats zal vinden op deze datum.

Omdat voor deze artikelen vaak geen voorraadplek is gereserveerd bij onze logistieke partners worden ze vaak direct na levering vanuit de producent doorgestuurd naar de eindklant. In de meeste gevallen krijgen wij hier vooraf tijdig bericht van en stemmen dan met jou een (nieuwe) afleverdatum af.

Maar het komt ook voor dat wij pas in de nacht voorafgaand aan levering hiervan bericht krijgen. Natuurlijk snappen wij dat het dan soms niet mogelijk is om nog aanwezig te zijn voor ontvangst. Wij vragen je dan om een (duidelijk leesbare) instructie voor onze chauffeur achter te laten (achterlaten zending op een veilige locatie rondom huis, afgeven bij de buren, etc.). Lukt dat niet en krijgt onze chauffeur je ook niet te pakken voor instructies? Dan gaat de order weer mee terug en wordt er in principe de volgende (werk-)dag) een nieuwe verzendpoging gedaan. Wil je dit niet, neem dat contact met ons op om een andere bezorgafspraak te maken.

Hoe weet ik hoe laat er geleverd wordt?

Zoals aangegeven krijg je in de meeste gevallen in de ochtend van ons bericht met daarin het verwachte levertrijdtip die dag (het levertijdstip heeft een marge van ca. 2 a 3 uur). Soms krijg je dat bericht niet automatisch door op de dag van levering en moeten wij deze opvragen bij de transporteur. Als je contact met ons opneemt proberen wij dit zo snel mogelijk te achterhalen en je hierover (alsnog) te informeren. Zo weet je dus hoe laat de chauffeur ongeveer bij jou verwacht et zijn.

PS: hou er altijd rekening mee dat ook dit een verwacht levertijdstip is. Er kan altijd iets zijn waardoor deze vervroegd (minder verkeersdrukte dan verwacht, wegvallen tussenstoppen in route chauffeur, etc.) of vertraagd (meer verkeersdrukte dan verwacht, extra tussenstoppen op route chauffeur, etc.) is. Kortom, we raden je aan om op de dag van levering in principe de gehele dag aanwezig en goed bereikbaar te blijven.

Krijg ik een ook track en trace code?

Nee, de meeste artikelen worden met speciaal transport vervoerd. Deze transporteurs werken niet met een track en trace systeem zoals je misschien gewend bent van andere online leveringen. Voor kleine(-re) artikelen (die vaak wel met een reguliere pakketdienst verstuurd worden) is er vaak wel een track en trace code opvraagbaar.

Kan de chauffeur mij van voren bellen zodat ik op tijd thuis kan zijn?

Nee, de chauffeur heeft wel de beschikking over het telefoonnummer dat jij hebt ingevuld bij het plaatsen van de order. Ook zijn alle door jou opgegeven leverinstructies in principe zichtbaar. Echter, wij kunnen niet garanderen dat de chauffeur deze instructies tijdig leest en hierop anticipeert. Jouw nummer wordt vaak alleen gebruikt om contact op te nemen indien er niemand aanwezig is op locatie.

Kan ik mijn order ook ophalen?

Ja, dit is altijd mogelijk. Je kunt bij het doorgeven van jouw order in plaats van levering ook een ophaallocatie doorgeven. Wij hebben ophaallocaties door heen Nederland waar je van 07:00 to 17:00 op werkdagen gewoon terecht kan. Deze kun je selecteren op postcode. Je krijgt van ons een bericht met het exacte ophaaladres als jouw order gereed is en klaar staat om opgehaald te worden. Je hebt dan 3 werkdagen de tijd om dit te doen.

Waarom kan ik mijn order niet laten versturen?

Bij sommige artikelen is het alleen mogelijk om een ophaallocatie te selecteren. Het is dan niet mogelijk om het gewenste artikel te verzenden naar jouw locatie. Dit is onder andere soms het geval bij afleverlocaties buiten Nederland.

Wij hopen dat we met dit blog jouw vragen rondom levering en transport goed hebben beantwoord. Wij doen ons uiterste best om dit naar volle tevredenheid voor je af te ronden maar hou er wel voldoende rekening mee dat het verzenden van een (grote) radiator iets ander is dan het verzenden van een boek of kleding. Er gelden heel specifieke regels en ook het service-niveau dat je misschien gewend bent van dergelijke webshops is hierdoor echt anders. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *