Verzend informatie:

  • Na de initiële orderbevestiging ontvangt u van ons een definitieve orderbevestiging zodra de betaling succesvol is afgerond en wij de order aan onze leveranciers hebben doorgegeven.
  • Zodra wij een definitieve leverdatum en tijdstip hebben doorgekregen vanuit de leverancier ontvangt u deze per e-mail.
  • Alle producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij uw afleveradres afgeleverd.
  • Wij bezorgen alleen in Nederland en België, op de begane grond van het door u aangegeven afleveradres. Dit adres dient middels een verharde weg bereikbaar te zijn. Dit alles tenzij anders overeengekomen.
  • Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat deze door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.

Verzend kosten:

  • Alle bestellingen boven €100,00 worden gratis bezorgd in Nederland (m.u.v de waddeneilanden).
  • Voor kleinere bestellingen in Nederland geldt een standaardtarief van €8,95 per bestelling.
  • Bij levering op de waddeneilanden wordt een bedrag van €35,00 berekend.
  • Voor België geldt een standaard tarief van €63,50 voor alle leveringen.

Richtlijnen levertijden:

  • Wanneer u op maandag t/m donderdag voor 12:00 heeft besteld en met Ideal betaald, worden voorraad producten binnen 24 uur geleverd.
  • Bestellingen die op donderdag na 12:00 zijn gedaan worden maandag geleverd en bestellingen gedaan op vrijdag en in het weekend worden dinsdag geleverd.
  • Soms is het mogelijk dat de leverancier het product niet meer in voorraad heeft (dit wordt ook duidelijk aangegeven op onze website – ‘geen voorraad’), wij nemen dan z.s.m contact met u op ivm de levertijd.
  • Bovenstaande vermeldingen zijn richtlijnen van onze leveranciers en alleen geldig in Nederland. Hier kunnen geen rechten aan ontleent worden.

Overige bestelinformatie:

  • Aflevering op zaterdag en zondag is helaas niet mogelijk.
  • Wilt u uw order op een bepaalde datum/dag ontvangen dan kunt u dit bij de bestelling aangeven.
  • Afleveren op een vast tijdstip is niet mogelijk. Wij kunnen enkel de afleverdag doorgeven.
  • Op de dag van verzending ontvangt u van ons in de ochtend (voor 10:00) een bericht met daarin een indicatie van het levertijdstip. NB: hou er echter rekening mee dat onze chauffeurs al leveren vanaf 07:00 ‘s ochtends, het kan dus voorkomen dat u het bericht met de indicatie levertijdstip te laat zult ontvangen. Zorgt u er dus s.v.p voor dat er in ieder geval iemand vanaf 07:00 aanwezig is voor ontvangst van de goederen.
  • Speciaal op maat voor u gemaakte artikelen (specials) kunnen kunnen niet kostenloos retour gestuurd worden o.b.v het herroepingsrecht (zie ook retourzending informatie).

Is bestellen via rembours(betaling aan de deur) mogelijk?

  • Nee.

Kunt u uw bestelling ook afhalen bij ons?

  • Nee.

Retourzending informatie (herroepingsrecht, garantie & onvolledige levering):

  • Voordat u een product naar ons terugzendt, dient u allereerst (altijd) een retour aanvraag in te dienen. Hiervoor kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@123radiatorvoordeel.nl o.v.v. “aanvraag retourzending”.
  • U kunt producten pas retour zenden nadat wij van u een volledig en correct ingevuld retourformulier hebben ontvangen. Zonder een volledig en correct ingevuld retourformulier behouden wij ons het recht een retourzending te weigeren.
  • Omdat wij met meerdere leveranciers werken ontvangt u, nadat wij een volledig ingevuld retourformulier hebben ontvangen, per retourartikel het exacte retouradres en verdere instructies rondom de afhandeling van de retourzending.

Specifieke bepalingen bij retour o.b.v herroepingsrecht:

  • Speciaal op maat voor u gemaakte artikelen (specials) kunnen niet retour gestuurd worden op basis van het herroepingsrecht. Dit staat duidelijk aangegeven bij ieder artikel waarvoor deze uitzondering van toepassing is.
  • U moet uw artikel(-en) retourneren binnen de zichttermijn. Deze bedraagt 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt. Heeft u meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan gaat de termijn pas in als u alles hebt ontvangen.
  • Bij een volledig goedgekeurde retourlevering wordt het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug gestort op het bij ons bekende of het door u op het retourformulier aangegeven bankrekeningnummer.

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v garantie:

  • Bij een defect product buiten uw eigen schuld ontvangt u van ons altijd volledig gratis een nieuw vervangend product, wij verrichten geen reparaties.
  • Wij vragen u om een duidelijke omschrijving, bij voorkeur aangevuld met foto’s, van de exacte beschadiging of defect aan uw artikel aan ons op te sturen (melding via info@123radiatorvoordeel.nl o.v.v. “aanvraag retourzending”) voordat u het artikel retour zendt.
  • Is het defect aan uw product uw eigen schuld a.g.v bijvoorbeeld onzorgvuldige installatie en/of gebruik? Dan heeft u geen recht op gratis vervanging. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het versleten door langdurig gebruik? Ook dan heeft u geen recht op vervanging.

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v onvolledige levering:

  • Indien een artikel uit uw bestelling onvolledig geleverd wordt streven wij er naar om de ontbrekende onderdelen van dit artikel, indien mogelijk, binnen 3 werkdagen na melding hiervan aan ons kosteloos na te leveren

Bij het retourneren van producten dien je de volgende regels in acht te nemen:

  • Alle producten dienen onbeschadigd en ongebruikt in de (onbeschadigde) originele verpakking, met alle toebehoren te worden teruggezonden.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade a.g.v onbehoorlijke verpakking tijdens het transport naar ons.
  • Evt. kosten a.g.v schade zullen automatisch verrekend worden met het retour te storten aankoopbedrag (i.g.v retour o.b.v. herroepingsrecht) of separaat in rekening worden gebracht (i.g.v retour o.b.v garantie).

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v herroeping van de aankoop:

  • U betaalt zelf de de verzend- en verzekeringskosten voor de retourzending van kleinere artikelen (appendages). Bij grotere artikelen (radiatoren) moet u gebruik maken van de gespecialiseerde retourservice van de betreffende leverancier. De vaste kosten daarvan bedragen €37.50 per artikel (voor België: €63,50). Deze kosten zullen na ontvangst van de artikelen automatisch verrekend worden met het retour te storten aankoopbedrag.
  • Daarnaast betaald u een vergoeding van €2,50 per artikel voor ingangscontrole en magazijnwerkzaamheden.

Waarom mag ik grotere artikelen zoals radiatoren niet zelf retour (laten) sturen?

  • Door de grote hoeveelheid transportschade en bijkomende aansprakelijkheidsvraagstukken hebben onze leveranciers besloten dat zij alleen nog retouren accepteren die verzorgd zijn door gespecialiseerde transportdiensten.

Waarom kost dit €37,50 (voor België: €63,50) per artikel?

  • De kosten voor deze transport zijn bepaald op basis van concurrerende tarieven van de grote pakketdiensten. Ook via reguliere pakketdiensten (PostNL, UPS, DHL, etc.) betaald u voor een aangetekende en verzekerde verzending van (grotere en zwaardere) pakketten een vergelijkbaar bedrag. De feitelijke kosten voor dergelijke transporten en verder afhandeling liggen significant hoger dan het aan u in rekening gebrachte deel daarvan.

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v garantie:

  • Indien een klacht/storingsmelding niet terecht blijkt te zijn en u dus geen recht heeft op een vervangend product, behouden wij ons het recht voor de kosten voor de retourzending en onderzoekskosten (€50,00) in rekening te brengen.

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v onvolledige levering:

  • Een onvolledig geleverd artikel kunt u ook retour sturen. Voor artikelen waarbij het niet mogelijk is om deze binnen 3 werkdagen, na melding, na te leveren geldt dat hiervoor geen verzend- en verzekeringskosten in rekening worden gebracht.
  • Na ontvangst van het artikel wordt het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug gestort op het bij ons bekende of het door u op het retourformulier aangegeven bankrekeningnummer.