Verzend informatie:

  • Na de initiële orderbevestiging ontvangt u van ons een definitieve orderbevestiging zodra de betaling succesvol is afgerond en wij de order aan onze leveranciers hebben doorgegeven.
  • Zodra wij een definitieve leverdatum en tijdstip hebben doorgekregen vanuit de leverancier ontvangt u deze per e-mail.
  • Alle producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij uw afleveradres afgeleverd.
  • Wij bezorgen alleen in Nederland en België, op de begane grond van het door u aangegeven afleveradres. Dit adres dient middels een verharde weg bereikbaar te zijn. Dit alles tenzij anders overeengekomen.
  • Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat deze door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.

Verzend kosten:

  • Alle bestellingen boven €100,00 worden gratis bezorgd in Nederland (m.u.v de waddeneilanden).
  • Voor kleinere bestellingen in Nederland geldt een standaardtarief van €8,95 per bestelling.
  • Bij levering op de waddeneilanden wordt een bedrag van €35,00 berekend.
  • Voor België geldt een standaard tarief van €63,50 voor alle leveringen.

Richtlijnen levertijden:

  • Wanneer u op maandag t/m donderdag voor 12:00 heeft besteld en betaald, worden voorraad producten binnen 24 uur geleverd.
  • Bestellingen die op donderdag na 12:00 zijn gedaan worden maandag geleverd en bestellingen gedaan op vrijdag en in het weekend worden dinsdag geleverd.
  • Soms is het mogelijk dat de leverancier het product niet meer in voorraad heeft (dit wordt ook duidelijk aangegeven op onze website – ‘geen voorraad’), wij nemen dan z.s.m contact met u op ivm de levertijd.
  • Bovenstaande vermeldingen zijn richtlijnen van onze leveranciers en alleen geldig in Nederland. Hier kunnen geen rechten aan ontleent worden.

Overige bestelinformatie:

  • Aflevering op zaterdag en zondag is helaas niet mogelijk.
  • Wilt u uw order op een bepaalde datum/dag ontvangen dan kunt u dit bij de bestelling aangeven.
  • Afleveren op een vast tijdstip is niet mogelijk. Wij kunnen enkel de afleverdag doorgeven. Levering vindt plaats tussen 07:00 en 19:00. Zorgt u dus dat er op de dag van levering iemand aanwezig is op het aangegeven leveradres of laat duidelijke instructies achter voor de chauffeur in het geval er niemand aanwezig kan zijn.
  • Op de dag van verzending ontvangt u van ons in de ochtend (voor 09:00) een bericht met daarin een indicatie van het levertijdstip die dag. Let op: dit is slechts een indicatie, wij kunnen niet garanderen dat er daadwerkelijk geleverd wordt op het aangegeven levertijdstip. Hier kunnen dus ook geen rechten aan worden ontleend.
  • Houdt u er rekening mee dat onze chauffeurs al leveren vanaf 07:00 ‘s ochtends, het kan dus voorkomen dat u het bericht met de indicatie van het levertijdstip te laat zult ontvangen. Zorgt u er dus s.v.p voor dat er op de dag van levering in ieder geval iemand vanaf 07:00 aanwezig is voor ontvangst van de goederen of laat duidelijke instructies achter voor de chauffeur.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig controleren van de ontvangen goederen op eventuele (transport) schade, correctheid en volledigheid van de  levering. Eventuele reclamaties dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons gemeld te zijn. Na deze periode vervallen uw rechten op reclamatie (zie ook retourzending informatie).
  • Speciaal op maat voor u gemaakte artikelen (dit zijn in de regel alle artikelen die niet uit voorraad leverbaar zijn) kunnen niet kosteloos retour gestuurd worden o.b.v het herroepingsrecht (zie ook retourzending informatie).

Is bestellen via rembours(betaling aan de deur) mogelijk?

  • Nee.

Kunt u uw bestelling ook afhalen bij ons?

  • Nee.

Retourzending informatie (herroepingsrecht, schade & defecten):

  • Alle reclamaties m.b.t herroepingsrecht, schade & defecten met betrekking tot de geleverde goederen moeten bij ons gemeld worden uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst. Na deze periode vervallen uw rechten op reclamatie.
  • Voordat u een product naar ons terugzendt, dient u allereerst (altijd) een retour aanvraag in te dienen. Hiervoor kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@123radiatorvoordeel.nl o.v.v. “aanvraag retourzending”.
  • U kunt producten pas retour zenden nadat wij van u een volledig en correct ingevuld retourformulier hebben ontvangen. Zonder een volledig en correct ingevuld retourformulier behouden wij ons het recht een retourzending te weigeren.
  • In geval van retourzending a.g.v schade & defecten zullen wij u vragen om aanvullend aan het retourformulier ook duidelijk visueel bewijs (foto en/of video) aan te leveren van de geconstateerde schade & defecten. Indien wij deze niet (tijdig) van u ontvangen vervalt uw recht op reclamatie.
  • Omdat wij met meerdere leveranciers werken ontvangt u, nadat wij een volledig ingevuld retourformulier hebben ontvangen, per retourartikel het exacte retouradres en verdere instructies rondom de afhandeling van de retourzending.

Specifieke bepalingen bij retour o.b.v herroeping van de aankoop:

  • De wet ‘Kopen op Afstand’ is alleen van toepassing op alle consumenten (particuliere aankopen). De wet ‘Kopen op Afstand’ is volgens de wetgever van toepassing bij aankopen waarbij de verkoper en consument elkaar ‘niet hebben gezien’. Dit is het geval bij zogenaamde online aankopen, ofwel kopen via internet op afstand. De wet bepaald dat een consument (particuliere aankoop) het recht heeft de koop te ontbinden zonder opgave van reden gedurende een periode van 14 dagen na ontvangst van de producten.
  • U moet uw artikel(-en) retourneren binnen de zichttermijn. Deze bedraagt 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag dat u het artikel heeft ontvangen. Heeft u meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan gaat de termijn pas in als u alles heeft ontvangen.
  • Bij een volledig goedgekeurde retourlevering wordt het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug gestort op het bij ons bekende of het door u op het retourformulier aangegeven bankrekeningnummer.
  • Speciaal op maat klantgericht geproduceerde artikelen kunnen niet retour gestuurd worden op basis van het herroepingsrecht. Dit zijn over het algemeen alle artikelen die niet uit voorraad leverbaar zijn bij ons. Dit staat ook duidelijk aangegeven bij ieder artikel waarvoor deze uitzondering van toepassing is.

Specifieke bepalingen bij retour o.b.v herroeping van de aankoop (kosten):

  • U betaalt zelf de de verzend- en verzekeringskosten voor de retourzending van kleinere artikelen (appendages met kleine afmetingen). Bij grotere artikelen (appendages met grote afmetingen en alle radiatoren) moet u gebruik maken van de gespecialiseerde retourservice van de betreffende leverancier. De vaste kosten daarvan bedragen €47.50 per artikel (voor België: €63,50).
  • In sommige gevallen (middelgrote radiatoren en appendages) vragen wij u het betreffende artikel in te leveren op locatie bij een van onze distributiepartners (locaties alleen in Nederland). U betaald dan alleen nog de retourkosten vanuit deze distributielocatie naar de leverancier, deze bedragen 8,95 per artikel.
  • Daarnaast betaald u een vergoeding van €7,50 per artikel voor ingangscontrole en magazijnwerkzaamheden.
  • Deze kosten zullen na correcte ontvangst en controle van de retour gestuurde artikelen automatisch verrekend worden met het retour te storten aankoopbedrag.

Waarom mag ik grotere artikelen zoals radiatoren niet zelf retour (laten) sturen?

  • Door de grote hoeveelheid transportschade en bijkomende aansprakelijkheidsvraagstukken hebben onze leveranciers besloten dat zij alleen nog retouren accepteren die verzorgd zijn door gespecialiseerde transportdiensten.

Waarom kost dit €47,50 (voor België: €63,50) per artikel?

  • De kosten voor deze transport zijn bepaald op basis van concurrerende tarieven van de grote pakketdiensten. Ook via reguliere pakketdiensten (PostNL, UPS, DHL, etc.) betaald u voor een aangetekende en verzekerde verzending van (grotere en zwaardere) pakketten een vergelijkbaar bedrag. De feitelijke kosten voor dergelijke transporten en verder afhandeling liggen significant hoger dan het aan u in rekening gebrachte deel daarvan.

Specifieke bepalingen bij retour a.g.v schade & defecten:

  • Na ontvangst van de retour gestuurde artikelen a.g.v schade & defecten zullen deze gecontroleerd worden.
  • Zodra er bevestiging is van de schade en/of het defect zullen wij a. het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug storten op het bij ons bekende of het door u op het retourformulier aangegeven bankrekeningnummer of b. u kosteloos voorzien van een vervangend artikel.
  • Indien een klacht/storingsmelding niet terecht blijkt te zijn en u dus geen recht heeft op een vervangend product, zullen wij uw product opnieuw aan u opsturen. Wij behouden ons het recht voor om naast de transportkosten (retour* + nieuwe verzending) ook onderzoekskosten (€50,00) in rekening te brengen.
  • *: zie bepalingen onder “retour o.b.v herroeping van de aankoop (kosten)”.

Bij het retourneren van producten dien je de volgende regels in acht te nemen:

  • Alle producten dienen ongebruikt in de (onbeschadigde) originele verpakking, met alle toebehoren te worden teruggezonden.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade a.g.v onbehoorlijke verpakking tijdens het transport naar ons.
  • Evt. kosten a.g.v schade zullen automatisch verrekend worden met het retour te storten aankoopbedrag (i.g.v retour o.b.v. herroepingsrecht) of separaat in rekening worden gebracht (i.g.v retour o.b.v schade & defecten).

Garantie bepalingen & informatie:

  • De wettelijke garantie bepaalt dat als een product eerder kapot gaat dan u redelijkerwijze mocht verwachten (bij correcte installatie, normaal gebruik en juiste onderhoud), u altijd recht heeft op reparatie of vervanging.
  • Naast deze wettelijke garantie bieden veel van onze leveranciers aanvullende fabrieksgarantie, die kan oplopen tot maar liefst 15 jaar. Indien er sprake is van deze aanvullend emanatie bepalingen staat dit duidelijk aangeven bij het betreffende product op onze website. 
  • Om aanspraak te maken op garantie vragen wij u om een duidelijke omschrijving, bij voorkeur aangevuld met foto’s, van de exacte beschadiging of defect aan uw artikel aan ons op te sturen (melding via info@123radiatorvoordeel.nl o.v.v. “aanvraag garantie”). U ontvangt daarna van ons binnen 14 dagen een reactie op uw aanvraag. 
  • Indien wij u vragen het artikel ter controle aan ons op te sturen zal dit, bij een goedgekeurde garantieaanvraag, kosteloos zijn.
  • Indien na controle van het opgestuurde artikel blijkt dat uw aanvraag terecht is, ontvangt u van ons kosteloos een vervangend of gerepareerd artikel retour met volledige wettelijke garantie. 
  • Is het defect aan uw product uw eigen schuld a.g.v bijvoorbeeld onzorgvuldige installatie en/of gebruik? Dan heeft u geen recht op gratis vervanging. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het versleten door langdurig gebruik? Ook dan heeft u geen recht op vervanging.
  • Indien na controle van het opgestuurde artikel blijkt dat uw aanvraag niet terecht is, ontvangt u het opgestuurde artikel retour (de geldende wettelijke garantie op dit artikel blijft van kracht) waarbij wij ons het recht voorbehouden om naast de transportkosten (retour* + nieuwe verzending) ook onderzoekskosten (€50,00) in rekening te brengen.
  • *: zie bepalingen onder “retour o.b.v herroeping van de aankoop (kosten)”.